27 oktober 2010

NOTD: purple tips

Vandaag laat ik jullie een vrij klassieke manicure zien: gekleurde tips. Voor de duidelijkheid: tips zijn de witte randjes van je nagels. Het leuke van deze manicure is dat hij lang blijft zitten. Ik heb na 4 dagen nog bijna geen tipwear en ik denk dat dit komt omdat je natuurlijk een redelijke laag nagellak op je tips hebt zitten!
Voor het maken van deze look kun je de volgende stappen volgen:


1. Begin met jouw standaardmanicure en breng (altijd!) een basecoat aan.
2. Lak je nagels in een lichtroze kleur. Dit wordt de basiskleur.
3. Nu komt het precieze werk: kies een donkere kleur en lak hiermee je tips of een iets groter gedeelte van je nagel dan alleen de tips. Het is een kwestie van oefenen maar ook met een normaal kwastje zou je een redelijk recht streepje moeten kunnen maken. Een kleine uitschieter kun je straks nog verbloemen met het glitterrandje.
4. Maak onder je gekleurde tip een glitterrandje met een striper. Je kunt variëren in breedte en in de hoeveelheid glitter.
5. Gebruik tot slot een topcoat.

Het is met deze vrij standaard manicure leuk om te experimenteren met kleuren en glitters. Dus gebruik vooral andere kleuren dan ik. Vind je de kleuren die ik gebruikte heel mooi? Dan vind je hieronder een lijstje met de gebruikte nagellak.
Let trouwens niet te veel op de details en kwaliteit van de foto (klik voor GROOT). Ik heb deze manicure al sinds zondag op m'n nagels zitten dus je kunt al een beetje tipwear zien!

Gebruikt:
- Sally Hansen Double Duty strengthening base & topcoat
- Catrice: My Best Friend's Tiara
- Catrice: Poison me, Poison you
- Essence Nail Art Freestyle & Tippainter: Silver Sparkle

Geen opmerkingen:

Een reactie posten