16 augustus 2010

NOTD: blauwe look



Het liefst lak ik mijn nagels elke dag weer opnieuw. In mijn hoofd hou ik een lijst bij met allerlei dingen die ik nog wil proberen (gradient nails, union jacks, rozen etc.), maar ja echt praktisch en zuinig is het niet om elke dag je mooie nagellak er weer af te halen. Gelukkig heb ik ook een zusje die ik soms even mag 'gebruiken als nagelmodel' en stiekem vindt ze dat ook wel leuk!
Laatst maakte ik bij haar deze blauwe nailartlook. Ik zal in stapjes uitleggen hoe ik deze gemaakt heb:

1. Begin met jouw standaardmanicure en breng (altijd!) een basecoat aan.
2. Breng vervolgens een lichtblauwe kleur aan.
3. Breng eventueel nog een laagje(s) van de lichtblauwe kleur aan voor optimale dekking.
4. Zet met een witte striper een verticaal lijntje aan de buitenkant (kant van de pink) van de nagel.
5. Zet met een witte striper een horizontaal lijntje aan de bovenkant van de nagel.
6. Zet op het kruispunt van de twee lijntjes een blauw stipje met een satéprikker/dottertool/haarspeldje. Je kunt ook rhinestones of andere kleine, ronde glitters etc. gebruiken.
7. Gebruik tot slot een topcoat. 

Gebruikt:
- Catrice Nail Expert: smoothing base coat
- Maybelinne New York Colorama: 23. Gummy Bear
- Etos Nail Polish: 41
- Lemax Colour Nailstriper: white
- Etos Quickdry topcoat

2 opmerkingen: